MANIC
STREET PREACHERS – FUTUROLOGY

Είναι εύκολο
κανείς να διαφωνήσει με τα παραπάνω αν σταθεί στα πρώτα κομμάτια του δίσκου και
δεν διαθέσει το χρόνο να φτάσει μέχρι το τέλος των 13 (16 με τα επιπλέον του bonus cd) τραγούδια του Futurology. Και τούτο διότι τα πρώτα στη σειρά
εύκολα singles κράχτες (Walk Me To The Bridge, Futurology) που είθισται να κυκλοφορεί το γκρουπ δεν
αντικατοπτρίζουν πλήρως την ουσία του δίσκου. Πρέπει κανείς να φτάσει στον
αριθμό νούμερο 6 για να απορήσει πως οι βρετανοί σκαρώνουν τέτοιας εκπληκτικής
απλότητας και γοητείας ποπ κομψοτεχνήματα (ειδικά στην demo εκτέλεση του Divine
Youth μπορεί κανείς να ανακαλέσει στην
φλεγματική τραγουδοποιία του James Dean Bradfield τις δημιουργίες των Felt στα μέσα της δεκαετίας του 80). Χρειάζεται
να προχωρήσει στην προοδευτική new
wave αρχιτεκτονική του
Dreaming a City (Hughesovka) και την ηλεκτρονική αναρχία
του Mayakovcky (αμφότερα
μουσικά θέματα), όπου θα συναντήσει τους Magazine του Real
Life να κλείνουν το μάτι στους Hawkwind των αρχών των 70s για
να απογειώσουν τον ήχο του γκρουπ. Εδώ ο ηλεκτρισμός (πες το πρώιμη electronica ή kraut
rock) δεν αποκτά νέες
διαστάσεις αλλά επιστρέφει στις ρίζες του, δίνοντας μια αίσθηση ανακουφιστικής
αναγνωρισιμότητας για τις θύμησες από το παρελθόν αλλά και παρόμοιας έκπληξης
για το πόσο ευρηματικά εκδηλώνονται αυτές στο παρόν.
Δεν μπορεί έπειτα
κανείς να μην σταθεί στο ρετρό πέρασμα του «Sex Power Love and Money” που φέρνει στο μυαλό τους Blur της Parklife περιόδου,
κάνοντάς σε να αναρωτηθείς αν τελικά αυτό που είχαν στο μυαλό τους οι
προαναφερθέντες δοξαστές της brit
pop για τους επόμενους δίσκους τους
(αναφέρομαι στην πειραματική τους στροφή στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του
90), το πετυχαίνουν καλύτερα οι πάλαι ποτέ ανταγωνιστές (αν και ουδέποτε
τιμητές της ταμπέλας brit
pop) Manics 15 και βάλε χρόνια μετά.
Κατά τα άλλα και
για να μην τους παρεξηγήσει κανείς διαβάζοντας αυτή την κριτική, ο βασικός
σκελετός του Futurology αποτελείται
από τη γνωστή και δοκιμασμένη συνταγή. Ορθόδοξα μελωδικά τραγούδια με τη φωνή
του Bradfield (αλλά και με
εύστοχες συνεργασίες) μπροστά και τους στίχους να δίνουν το γνωστό
κοινωνικοπολιτικό στίγμα.
Τέλος, εκπλήξεις
επιφυλάσσουν και τα 3 επιπλέον τραγούδια του bonus cd, όπως για παράδειγμα το «The Last Time I Saw Paris” με τη σαγηνευτική φωνή της αγνώστου
ταυτότητας ερμηνεύτριας (ίσως πρόκειται για τη Nina Hoss που επενδύει φωνητικά και το "Europa Geht Durch
Mich") να δένει το γαλλικό στίχο όμορφά στην απλή αλλά πανέμορφη μελωδία
του κομματιού.
Αυτά και πολλά
άλλα μπορεί κανείς να επισημάνει για ένα album που το διατρέχει μια συνεκτική ακτίνα παραγωγής τέτοιας
έντασης που οι φωτοσκιάσεις του ήχου πότε παραμένουν ένα ικανοποιητικό
υπόστρωμα για τις κεντρικές μελωδίες και άλλοτε εκδηλώνονται έμπροσθεν με
ηλεκτρονικές, πιανιστικές, κιθαριστικές και άλλες ενορχηστρωτικές κορυφώσεις.
Συμπερασματικά,
το Futurology είναι ένας ευφάνταστος και περιπετειώδης
δίσκος που θα αφήσει ένα αμυδρό αλλά πειστικότατο χαμόγελο ικανοποίησης στους
οπαδούς του βρετανικού ποπ και ροκ. Θα ανανεώσει επίσης το ενδιαφέρον των
παλαίμαχων αλλά και θα δώσει ώθηση στους νεότερους για άρτιους rock ‘n roll δίσκους και όχι αποσπασματικές στιγμές, άστοχα στοιβαγμένες
σε ένα σύνολο υπό τον όρο album.
Και όσον αφορά το Futurology μιλάμε για
ένα album με τα όλα του.
δημοσιεύτηκε στο www.presspop.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου